;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

گزارش کارآموزی شرکت مشاوره و خدمات رایانه

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت مشاوره و خدمات رایانه

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                       
گزارش کار آموزی کامپیوتر شرکت مشاوره و خدمات رایانه آستان قدس رضوی 
مقدمه-------------------------------------------------------------------4
1. معرفی محل کارآموزی--------------------------------------------------5
2. مشخصات فیزیکی محل کارآموزی------------------------------------------8
3. برخی از مزایا و معایب شرکت-------------------------------------------- 10
4. گزارشی از کار انجام شده----------------------------------------------- 11
5. نتایج و پیشنهادات---------------------------------------------------- 

برخی از کار انجام شده:
عمده کارهایی که اینجانب درطول مدت همکاری خود با شرکت انجام داده‌ام به شرح زیر می باشد:

1. مونتاژ و QC کردن تعدادی سیستم 
این پروژه به درخواست تعدادی از شرکت های وابسته به آستان قدس انجام گرفت . و تمامی تجهیزات مورد نظر و ازجمله نرم افزارهای کاربردی  روی سیستم ها نصب گردید.
گزارش: در این قسمت بعد از اتمام هر سیستم یک گزارش در فرمی به مدیر بخش تحویل داده می شود که سیستم از هر نظر چک گردیده است.

2. انجام پروژه شبکه:
ابتدا مکان مربوطه بررسی گردیده و در مورد تجهیزات مورد نیاز برای نصب یک شبکه محلی (Local) در مکان مورد نیاز تصمیم‌گیری گردید که برخی از این تجهیزات شامل:
کارت‌های شبکه مناسب برای شبکه مورد نظر (سیستم های موجود در محل دارای کارتهای شبکه Onboard بودند که چندان مناسب نیستند)

گزارش کارآموزی رشته باغبانی شهر بازی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی رشته باغبانی شهر بازی

مقدمه  
ضرورت حضور فضای سبز در حیات انسانی و از آنجا که انسان موجودی است تنوع طلب، لذا در فضای سبز شهری علاوه بر ضرورت اهمیت و بهاء دادن به درختکاری، ایجاد تنوع هم از دیگر فاکتورهای مهم به نظر می رسد استفاده به جا و مناسب از پوشش گیاهی، احداث و نگهداری فضای سبز نیاز به تجربه و دانش، تحقیق و تفحص و شناخت نیازهای گونه های مختلف دارد، تا رابطه دیرین انسان و طبیعت تقویت شود و انسان بار دیگر با طبیعت فراموش شده آشتی نماید.در ایجاد تنوع گیاهی در فضای سبز شهری همواره محدودیت های هوا و اقلیم،خشکی باد ، تابش بیش از حد خورشید و غیره وجود دارد که همین امر باعث کاهش تنوع می گردد انتخاب گونه های جدید • در انتخاب و بررسی انواع گونه های جدید موارد ذیل ، بایستی مد نظر باشد: الف) سازگاری گونه معرفی شده با خصوصیات آب و هوائی منطقه این امر باعث بالا رفتن قدرت رشد، تکثیر و در نهایت بقای گونه می گردد.

اهمیت اقتصادی گلکاری در ایران  
سرمایه گذاری مهم به منظور تولید گل ،که از نظر اقتصادی قابل اهمیت است ،از 50 سال پیش درایران آغاز شده است . قبل از آن تاریخ نیز در بسیاری از منازل وباغها ،گل ودرختچه زینتی وچمن کشت وکار می شد ، لیکن این کار از نظر اقتصادی به وسعت واهمیت امروز نبود . 
بخش عمده سرمایه گذاری گلکاری در بخش خصوصی است . لیکن دولت در یک سرمایه گذاری وسیع تر که از نظر اقتصادی به صورت غیر مستقیم به کشت وکار گل ، چمن درختچه زینتی ، گیاهان پوششی وغیره مربوط است ،شرکت دارد که سمایه گذاری در در پارک سازی ها ،محوطه سازی در شهرها ،در اطراف بیمارستانها وساختمانهای ادارات دولتی ، در کنار خیانها ومیادین ،در باغ های گیاه شناسی وغیره از آن جمله است . با این همه وسیع ترین ومهم ترین سرمایه گذاری در گلکاری وکشت وکار گیاهان زینتی توسط توسط مردم به صورت پراکنده در سرتاسر ایران تا کنون انجام گرفته است . میزان سرمایه گذاری ها چه در بخش خصوصی وچه در بخش دولتی در 10 سال گذشته رشد سریعی داشته است، ودر سالهای1345 تا1355 حجم این سرمایه گذاری به چندین برابر نسبت به 10 سال قبل از آن رسیده است ، چه بسیاری از پارکها ومحوطه سازیها در بخش دولتی وبسیاری از گلخانه ها در مراکز تولید گل در بخش خصوصی در این سالها به وجود آمده اند . 

فهرست مطالب

گزارش کار آموزی رشته باغبانی شهر بازی کوثر شیروان
مقدمه............................................................................................................1  
اهمیت اقتصادی گلکاری در ایران...............................................3  
گلهای یکساله............................................................................................6  
گیاهان علفی یکساله ..........................................................................................7    
تقویم کاشت گیاهان زینتی یکساله........................................................................... 8
زمان کاشت گیاهان یکساله برای گلکاریهای تابستانه وپاییزه ............................................8
کاشت مستقیم بذر در باغچه.................................................................................9 
آماده کردن زمین برای گلکاری های فصلی...............................................................9 
روش کاشت بذر.............................................................................................10 
کشت بذر در جعبه یا گلدان.................................................................................11 
انتقال نشاءسبز شده......................................................................................... 11 
اطلسی....................................................................................................... 13 
جعفری...................................................................................................... 15 
رعنا زیبا.................................................................................................... 17
شاه پسند..................................................................................................... 18 
بنفشه معمولی.............................................................................................. 20 
کوکب....................................................................................................... 22 
کوکب کوهی ...............................................................................................23
 پیچ امین الدله.............................................................................................. 24
تکمه ای..................................................................................................... 26 
ابری.........................................................................................................27 
شب بو..................................................................................................... 28 
میمون...................................................................................................... 31 
مینای پاییزه............................................................................................... 32 
بومادران.................................................................................................. 33 
تاج الملوک............................................................................................... 34 
داوودی.................................................................................................... 36 
مارگریت.................................................................................................. 37 
گل ناز..................................................................................................... 38 
قرنفل...................................................................................................... 40 
تاج خروس............................................................................................... 41 
کلم زینتی................................................................................................. 43 
کروپسیس .................................................................................................44 
همیشه بهار............................................................................................... 45 
مینا چمنی................................................................................................. 46 
گازانیا..................................................................................................... 46 
زلف عروس..............................................................................................48 
مغربی..................................................................................................... 49 
درخت ودرختچه ها...................................................................................... 50 
انتخاب درخت ودرختچه ها............................................................................. 51 
معرفی گونه های درختی ودرختچه ای................................................................ 52 
درختچه توری........................................................................................... 51
کوتوناستر................................................................................................ 54 
بداغ...................................................................................................... 55
ختمی.................................................................................................... 56 
درخت زبان گنجشک.................................................................................. 58 
افرا.......................................................................................................59
اقاقیا..................................................................................................... 60 
بید مجنون............................................................................................... 61 
کاج...................................................................................................... 62 
سرو......................................................................................................63 
برگ نو................................................................................................. 64 
چمن..................................................................................................... 65 
منابع ....................................................................................................67 

کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : کارآموزی پروژه مالی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت

فهرست مطالب 
عنوان صفحه

پروژه مالی
گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا سهامی خاص
مقدمه
بخش اول :
    مدیریت و وظایف آن   1
بخش دوم :
    طرح حسابداری مالی 11
    طرح دریافت  و پرداخت 47
    آیین نامه تنخواه گردان 57
بخش سوم :
     طرح سیستم حقوق و دستمزد 69
     طرح مجوزهای مالی 86

پروژه مالی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا
مقدمه
۱-دربسیاری موارد بنابر ضرورت های عملیاتی ،انجام مخارج جزیی وپاره ای پرداخت های به فروشندگان کالا و یا عرضه کنندگان خدمات،به صورت مستقیم صورت می گیرد . به دلیل تعدد دفعات وقوع اینگونه هزینه ها وبه منظور ایجادسهولت وتسریع درامرفوق وجلوگیری ازبروز وقفه درعملیات جاری ،این قبیل پرداخت ها ازمحل وجوه تنخواه گردان ها حسب موردانجام می گیرد.

۲-کلیه مقررات و دستورالعملهای مالی که در جهت ایجاد و اعمال کنترل های داخلی تدوین می گردد و همچنین مفاد و مندرجات آیین نامه معاملات شرکت ، ناظر بر اجرای این دستورالعمل می باشد .

۳-تنخواه مورد بحث و پیش بینی شده در این دستورالعمل ، عبارتست از تنخواه نقدی و در صورتی که ضرورت عملیاتی ایجاب نماید که علاوه بر تنخواه نقدی ، وجوه تنخواه در بانک نگاهداری شود و پرداخت ها بوسیله چک صورت
می گیرد ، دستورالعمل ها و روشهای حاضر در موارد مزبور نیز قابل اعمال و استفاده خواهد بود .

۴-این دستور العمل برای شرایطی که دارنده تنخواه انجام دهنده مخارج است و همچنین شرایطی که یک نفر مسئول مسئقل و جداگانه برای نگاهداری وجوه تنخواه در نظر گرفته شود تدوین گردیده است .

۵-مسئولیت حسن اجرای روش های مندرج در این دستورالعمل با امور مالی

شرکت می باشد .

هدف :

۶-هدف از تدوین این دستورالعمل ، ارائه روش های ایجاد و استفاده از تنخواه گردان های مورد نیاز به صورتی است که از یک طرف تسهیلات گردش کار و پرداخت ها رامیسر سازد و از طرف دیگر مبانی کنترل را طبق موازین مرتبط با
کنترل های داخلی ایجاد نمایند .

روش های ارائه شده در این دستور عبارتند از :

-         روش ایجاد تنخواه گردان

-         روش پرداخت از محل تنخواه گردان

-         روش تجدید (بازپرداخت) تنخواه گردان

روش ایجاد تنخواه گردان :

۷-تنخواه گردان به منظور فراهم ساختن امکانات مناسب برای پرداخت های به فروشندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات ایجاد می گردد . موضوعیت وضرورت ایجاد تنخواه ، مبلغ تنخواه و سقف مبالغ قابل پرداخت از محل تنخواه طبق ضوابطی که در این طرح بیان می شود تعیین می گردد .

۸-هر تنخواه گردانی با پیشنهاد و گزارش توجیهی مدیر مربوطه و تصویب

مدیرعامل ایجاد می گردد . امور مالی نقش رسیدگی کنندگی کننده و هماهنگ کننده ایجاد و تغییرات در تنخواه ها را دارد .

۹- در صورتی که نقاط برای ایجاد تنخواه تنظیم شده باشد . مشخصات مربوط به تنخواه مورد نظر به شرح زیر درج می گردد :

-         نام دارنده تنخواه (مسئول تنخواه)

-         مبلغ تنخواه مورد نیاز

-  حداکثر مبلغ قابل پرداخت در مورد هر فقره پرداخت با توجه به مقررات آئین نامه معاملات شرکت .

-  سطح مبلغی که بر اساس آن هزینه های پرداخت شده از محل تنخواه بازپرداخت می گردد . (حدنصاب حدید تنخواه)

دلایل ایجاد تنخواه ، شامل مورادی که پرداخت از محل تنخواه بابت آنها انجام می گیرد تشریح گردد .

۱۰-هر گونه تغییر در تنخواه شامل افزایش و کاهش در مبلغ تنخواه ، سقف پرداخت ، تغییر دارنده تنخواه و مواردی از این قبیل باید عیناً مشابه ایجاد تنخواه عمل گردد . و دلایل توجیهی مربوط به تغییرات پیشنهادی به همراه اطلاعات و آمار مورد نیاز ارائه می گردد .

۱۱-متقاضی ایجاد و یا تغییر تنخواه درخواست را در دو نسخه تهیه و امضانموده جهت بررسی و کنترل به امور مالی ارسال می نماید . امور مالی از لحاظ انطباق پیشنهاد ارائه شده با آئین نامه ها و مجوزهای مالی بررسی لازم را به عمل
می آورد . درخواست توسط مدیر عامل امضاء شده و تصویب می گردد .

گزارش کارآموزی کارخانه الکترو استیل

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه الکترو استیل

فهرست مطالب
گزارش دوره کار آموزی رشته طراحی صنعتی

تاریخچه شرکت الکترواستیل                     1

حوزه فعالیت های سازمان اعم از کالا و خدمات 3

محل کار 3

دستورالعمل ایجاد / تغییر در طرح محصول 4

نحوه تعامل 7

بررسی نقش و جایگاه طراحی صنعتی و تحلیل فرآیند های طراحی و تولید 8

فرایند طراحی و تولید 9

مشکلات فرآیند طراحی تولید 9

نحوه تامین مواد اولیه 10

تاریخچه یخچال 11

ذوب برفک در یخچال 13

اجزای مکانیکی یخچال 14

طرزکار موتور الکتریکی 16

برفک گیر خودکار یخچال 19

فرآیند قالبگیری 27

آیین نامه و نحوه همکاری نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکت 31

    -آئین نامه نصب وراه اندازی 32

    -آئین نامه انجام تعمیرات 35

    -آئین نامه چگونگی استفاده از قطعات یدکی 38

    -آیین نامه تعویض دستگاه های معیوب 41

  اتودها

فهرست منابع و مآخذ


دانلود گزارش کارآموزی کارخانه الکترو استیل
کارخانه الکترو استیل

تاریخچه شرکت الکترواستیل
شرکت الکترواستیل  قریب 30 سال قبل با مشارکت چند نفر فارغ التحصیل دانشگا ههای ایران و اروپا و امریکا فعالیت خود را در زمینه تولید انواع یخچال و فریزرهای تجاری برای مصارف سوپر مارکتها ، قنادیها ، مواد پروتئینی ف رستورانها ، هتلها و امثالهم در تهران آغاز نمود سپس برای انجام عملیات توسعه واحد مزبور به مشهد کیلومتر 4 بزرگراه آسیایی انتقال یافت در آغاز تعداد پرسنل شرکت قریب 30 نفر بود و زمین آن 12000 متر مربع و زیر بنای آن 4000 متر مربع بوده است و میزان تولید سالیانه 1500 دستگاه بوده است مراحل توسعه شرکت در تنوع تولید و نیز مقدار آن در چندین مرحله مختلف طی سالهای مزبور به شرح زیر صورت پذیرفته است .
- تولید انواع سرد خانه ثابت و متحرک برای نگهداری مواد غذایی به صورت بالای صفر و زیر صفر به تولیدات اضافه گردید .
- تولید انواع شیر سرد کن های مخزن دار در ظرفیت های 500 تا 6000 هزار لیتری به تولیدات اضافه گردید .
- تولید انواع سرد خانه های نگهداری جسد به تولیدات اضافه گردید .
- تولید انواع شیر سرد کن های سریع بدون مخزن (پلیتی) به تولیدات اضافه گردید .
- تولید انواع آبسرد کن در ظرفیتهای مختلف به تولیدات اضافه شد . 
- تولید انواع ساندویچ پانل با عایق پلی اوریتال در ضخامت های مختلف به تولیدات اضافه شد.
- تولید انواع کندانسور و اواپراتور به تولیدات اضافه شد.
- تولید انواع یخچال و فریزر های فانتزی به انواع سنتی آن اضافه شد.
- تولید انواع یخچال و فریزر های اوپن به تولیدات اضافه شد.
- تولید سردخانه های زیر صفر و بالای صفر روی کامیونت، کامیون و تریلر به تولیدات اضافه شد. 
- تولید قطعات پلاستیکی مصرفی در صنایع برودتی به تولیدات اضافه شد.
- تولید قطعات لاستیکی مصرفی در صنایع برودتی به تولیدات اضافه شد.
پس از طی مراحل فوق و تکمیل سبد محصولات خود در بخش یخچال و فریزر های تجاری این شرکت از قریب 10 سال قبل پس از تکمیل مطالعات و برسی های خود در این بخش را آغاز و انجام مراحل اولیه این طرح تقریبا" سه سال به طول انجامید و برای اولین بار در کشور ایران این شرکت توانست بدون دریافت هیچ گونه کمک فنی و مالی از داخل و یا خارخ کشور و به پشتوانه نیروهای متخصص و تلاشگر و علاقه مند خود موفق به تولید یخچال و فریزرهای بدون برفک گردد که تولیدات مزبور مراحل مراحل تکمیل و توسعه خود را به شرح زیر گذراندند .
- در ابتدا یخچال و فریزر 26 فوت تولید گردید.
- سپس یخچال فریزر 22 فوت به تولیدات مزبور اضافه گردید .
- پس از آن تولید یخچال و نیز فریزر 22 فوت به صورت دو قلو به تولیدات اضافه گردید .
- بعد از آن تولید یخچال و فریزر 30 فوت به تولیدات مزبور اضافه گردید .
- پس از آن تولید یخچال و فریزر 41 فوت (ساید بای ساید) به تولیدات اضافه گردید .
- پس از آن تولید یخچال و همچنین فریزر 23 فوت به صورت به صورت دو قلو به تولیدات اضافه گردید .
- بزودی تولید یخچال و فریزر 23 فوت به تولیدات اضافه خواهد شد .
- بزودی تولید یخچال و فریزر 28 فوت به تولیدات اضافه خواهد شد .
هم اکنون شرکت الکترو استیل دارای قسمت های مختلف اداری - تولیدی - فنی مهندسی - تحقیقاتی - آموزشی - دماتی و غیره ... بوده است با حدودا" 1000 نفر نیروهای همکار و تلاشگر خود در زمینی به مساحت 150000 متر مربع ودر زیر بنای به وسعت 75000 متر مربع به فعالیت خود ادامه می دهد و ظرفیت آن از انواع یخچال و فریزرهای صنعتی سالانه 15000 دستگاه و انواع خانگی روزانه 1000 دستگاه که ظرف چند ماه آینده به روزانه 1500 دستگاه افزایش خواهد یافت .
شرکت الکترو استیل طی سالهای فعالیت خود بارها به عنوان واحد نمونه کیفیت و واحد صنعتی نمونه کشور و نیز واحد رعایت حقوق مصرف کننده توسط وزارتخانه های ذیربط انتخاب گردیده است .

حوزه فعالیت های سازمان  اعم از کالا و خدمات :

کالای تولید شده   به طور اخص وسایل سرمایشی را شامل می شود. یخچال های خانگی و یخچال های صنعتی و همینطور آبسردکن ها  البته  یخچال فریزر های دو در نیز یخچال فریزر های ساید نیز شامل یخچال های خانگی می شود. یخچالهای صنعتی نیز شامل یخچالهای 26 ft  ونیز 30 ft میشود. 
نحوه ی تولید کارخانه شامل 2 خط تولید کاملا مجزا است . که در مساحتی حدود 4 هکتار و به  صورت دو طبقه تولید می شود البته خط رنگ و نیز بخش قالبریزی  در سوله ای مجزا قرار دارد  که بخش رنگ شامل مکانیزه و دستی می باشد که قطعه اول به صورت مکانیزه   وارد چرخه رنگ شده و بعد به صورت دستی ایراد گیری و بتونه میخورد و با پیستوله دستی دوباره رنگ می شود. 
در قسمت قالبگیری نیز چند نوع دستگاه وجود دارد: 
قالب گیری وکیوم (برای وان ها)    قالب گیری فوم  (برای بدنه)  و قالب گیری پلاستیک (برای قطعات)   که در تمام قسمتها که فعالیت انجام شده زیر نظر مهندسین ناظر انجام می شود که تخصص آنها در زمینه های متالوژی و مواد ،مکانیک و برق می باشد که کمتر در محل حضور دارند و پس از آنها تکنسین های برق و مکانیک وهمین طور کارگران آموزش دیده و نیز کارگران ساده هستند .
بیشتر مواد و متریالهای موجود در کارخانه از قبیل انواع فوم ،پلاستیک مرغوب و نیز رنگها ی به کار برده شده که شامل رنگهای کریستالی وگرانول می باشد، ایرانی هستند البته غیر از نوعی پلاستیک که از آلمان تهیه می شود. در مورد قیمت  این کالاها کارخانه اطلاعاتی را در اختیار کار آموز قرار نمی دهد و جزو اطلاعات سری کارخانه می باشد
گزارش  دانلود  دانلود دوره دانلود کارخانه الکترواستیل   دانلود

گزارش کارآموزی مدیریت کارخانه صنعتی رشته مدیریت صنعتی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت کارخانه صنعتی رشته مدیریت صنعتی

در دنیای امروز مسأله تولیدات و خدمات مسأله عمده‌ای است که هیچ جامعه‌ای خود را بر کنار از آن نمی‌بیند. جوامع مختلف هر کدام با مسأله‌ی ارایه‌ی خدمات و تولیدات برای بقای خود در گیرند و تلاش آن‌ها بر آن است که با توجه به شرایط و امکانات موجود، خدمات و تولیدات را در حد مطلوب فراهم آورند. خدمات اداری و بانکی، خدمات رفاهی و درمانی، خدمات آموزشی و فرهنگی، تولید مواد غذایی، تولید محصولات کشاورزی.... جزیی از سیاهه‌ی بی‌انتهای خدمات و تولیدات در جوامع امروزی است. بدین ترتیب به سادگی می‌توان دریافت که مدیریت برای ارایه‌ی این خدمات و تولیدات از ضرورت‌های هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.
«مدیریت عملیات»‌ مدیریت ارایه خدمات و تولیدات است و هدف آن هماهنگ کردن کوشش‌ها و تلاش‌ها و به کارگیری منابع و امکانات برای ارایه و حصول خدمات و تولیدات به بهترین وجه ممکن می‌باشد. کوشش در این است که از منابع موجود نهایت استفاده‌ی مطلوب به عمل آید و از اتلاف و اسراف منابع و امکانات پرهیز شود. 
«مدیریت عملیات» عنوان کلی است که هم مدیر تولید  در یک مؤسسه تولید و هم مدیر خدماتی در یک سازمان خدماتی را در بر می‌گیرد، چه هر دوی این مدیران «عملیاتی» را برای وصول به هدف سازمان‌هایشان که ارایه‌ی تولیدات و خدمات است، انجام می‌دهند و هر دو صرف نظر از نوع خدمات یا محصولشان «مدیر عملیاتی» می‌باشند. «کوستاس اِن در ویتسیوتیس» تفاوت بین ارایه خدمات و محصول را براساس چندین نکته بیان کرده است. از جمله اینکه، ارایه‌ی خدمات می‌تواند برای برآورد نیازهای بشر و به منظور دستیابی به مقاصد بخصوصی مثل بهداشت، محافظت و... صورت گیرد؛ لذا ارایه‌ی آن‌ها یا برای حفظ شرایط مناسب زندگی (تعمیرات، نگهداری، بهداشت و...) است و یا برای فراهم کردن سایر نیازهای جامعه‌ی بشری مثل تفریحات، مساجد، حمل و نقل شهری و مانند آن می‌تواند باشد.
اگرچه رشته‌ای به نام مدیریت در میان سایر رشته‌های علمی، رشته‌های جدید به شمار می‌آید اما با نگاهی به تاریخ و زندگی ملل و اقوام مختلف می‌توان دریافت که مدیریت پدیده‌ی جدیدی نیست و از دوران کهن وجود داشته است. ابنیه و آثار باستانی در هر گوشه‌ی این جهان پهناور نشانگر کوشش‌ها و تلاش‌های هماهنگی است که بدون وجود مدیران و سرپرستان قابل و کارآزموده، احداث آن‌ها میسر نبوده است. قشون‌های منظم، سازمان دولت‌های بزرگ باستانی، لشگرکشی‌ها و کشورگشایی‌ها و کشورداری‌ها همه و همه مظاهر و نمودهای مدیریت در سطح گسترده‌ای در گذشته می‌باشند.
مدیریت علمی:
زمینه‌ی پیدایش مدیریت به عنوان رشته‌ای در میان سایر رشته‌های علمی از اواخر قرن 18 می‌باشد. با نظریه‌ی تقسیم کار آدام اسمیت (Adam Smith) که بر تخصصی شدن مشاغل تأکید داشت، کار نظریه‌پردازی در مدیریت آغاز شد و در اوایل قرن 20 فردریک تیلور (Fredrick Taylor) با استفاده از نظریه اسمیت و ادعای یافتن روش‌های علمی برای انجام کار، مکتب مدیریت علمی را که اولین مکتب مدیریت می‌باشد پایه‌گذاری کرد، در مدیریت علمی تأکید بر آن بود که با استفاده از روش‌های علمی در مدیریت می‌توان بازدهی اقتصادی منابع سازمان را به حداکثر ممکن افزایش داد. در این مکتب سازمان به صورت سیستم بسته‌ای در نظر گرفته شده بود و انسان‌ها با انگیزه‌های مادی به کار تشویق می‌شدند. بازدهی اقتصادی، توجه به شرایط فیزیکی محیط کار، تجزیه و تحلیل وظایف، به کارگیری روش‌های انجام کار و ایجاد استاندارد برای انجام وظایف از خصوصیات این مکتب مدیریت است. در مدیریت علمی کارآیی (Efficiency) مسأله اساسی هر سازمانی است و آن را از تقسیم ستاده‌ها به داده‌ها می‌توان به دست آورد. در اغلب سازمان‌ها ستاده‌ها به صورت خدمت یا کالای خاصی می‌باشند و داده‌ها غالباً عبارت از زمین، سرمایه، نیروی انسانی و مواد هستند.
روابط انسانی ـ مکتب رفتاری سازمان:
مکتب رفتاری سازمان که بیشتر به روابط انسانی شهرت دارد با تحقیقاتی آغاز شد که پژوهشگران ضمن آن متوجه شدند کارکنان تحت آزمایش برخلاف نظرات ابراز شده در مکتب مدیریت علمی تنها به شرایط فیزیکی محیط کار حساس نبوده بلکه نسبت به شرایط روانی و روحی کار نیز واکنش نشان می‌دهند. کارگری که احساس می‌کند در محیط کار دارای ارزش و احترام است، نسبت به وی صمیمیت و محبت ابراز می‌شود و برای او ارزش قائل هستند، با علاقه بیشتری کار می‌کند و بازدهی بالاتری دارد. بدین ترتیب مکتب روابط انسانی نظریه انسان ماشینی سازمان را که در مدیریت علمی مطرح شده بود مورد تردید قرار داد و نیازهای غیر مادی انسان را مؤثر در کارآیی دانست.
گاهی این شبهه پیش می‌آید که در مدیریت عملیات، موازین مدیریت علمی اساس کار است و اصول مکتب روابط انسانی در این رشته از مدیریت جایی ندارد، در حالی که مدیریت عملیات از مسایل انسانی جدا نیست و بدون توجه به چگونگی رفتارهای آدمی در سازمان، نمی‌تواند نتایج سازنده‌ای را عاید سازمان کند. گرچه مدیریت عملیات با توجه به ابعاد فنی و تکنیکی مطرح شده است اما باید در نظر داشت که ابعاد روانی و انسانی در مدیریت نقش عمده‌ای داشته و همواره باید در مد نظر قرار داشته باشند.

مدیریت در قالب سیستم ـ مدل‌سازی:
 در سیر تحولات مدیریت، مکتب مدیریت در قالب سیستم، مکتبی است که می‌کوشد تا به کمک تئوری‌های سیستم‌ها با دیدی کلی‌نگر، سازمان را مورد بررسی قرار دهد. در این مکتب، سازمان،‌ به صورت سیستمی باز که مجموعه‌ای از اجزای مرتبط به هم می‌باشند در نظر گرفته شده است. مدیر در این مکتب مدیریت، باید در عملکردها و تصمیمات خود به تمامی اجزاء و عوامل مؤثر در سازمان عطف توجه نموده و از جزیی‌گرایی پرهیز کند. او باید آگاه باشد سازمان به عنوان یک سیستم باز تحت تأثیر عوامل بیرونی و درونی قرار دارد و هر تغییری در یک جز بر سایر اجزاء مرتبط بدان، اثر می‌گذارد. به عنوان مثال، تغییر در روش بازاریابی را نمی‌توان صرفاً یک تغییر داخلی در واحد بازاریابی تلقی کرد، بلکه این تغییر در سایر واحدها مثل امور مالی، تولید، کارگزینی و آموزش هم مؤثر است و تغییراتی را در آن‌ها ایجاب خواهد کرد.

سیستم مدیریت عملیاتی:
به منظور شناخت بهتر عملیات در سازمان و آگاهی از چگونگی ارتباط عوامل و اجزایی که در شکل دادن به عملیات مؤثرند، نگرش سیستمی، شیوه‌ی مؤثر و کارآمدی است. به مدد نگرش سیستمی مدیر عملیاتی قادر می‌شود تا اجزاء مؤثر در عملیات را بشناسد و با دیدی کلی و مجموعه‌نگر مسائل تولید و ارایه خدمات را حل کند. (در بخش بعدی سیستم و شکل آن را توضیح خواهیم داد.)
مدیر عملیاتی باید سیستم عملیات را شناخته و به طریقی آن را به کار گیرد که حداکثر نتیجه از منابع و امکانات سازمان حاصل شود، مدیریت عملیاتی مسئولیت عملیات تغییر و تبدیل داده‌ها و یا به عبارت ساده‌تر تولید کالا و تدارک خدمات را عهده‌دار است. او باید بکوشد تا وارده‌ها را به نحو مؤثری بکار گیرد و صادره‌های مطلوب سازمان را به دست آورد. او با برنامه‌ریزی، هدف‌های آینده را مشخص می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم را برای نیل به آن هدف‌ها به عمل می‌آورد. او در این بخش از وظایف خود با برنامه‌ریزی تولید یا خدمات، طراحی تجهیزات و ماشین‌آلات و برنامه‌ریزی اجرایی عملیات سر و کار دارد.
وظیفه‌ی دیگر مدیر عملیاتی سازماندهی است که در کار ضمن آن، مدیر، مسئولیت‌هایی در زمینه‌ی طراحی شغل، تعیین استانداردهای عملیاتی و سنجش کار را عهده‌دار است.
کنترل و نظارت به منظور اطمینان یافتن از تحقق هدف‌ها وظیفه‌ی مهم دیگر مدیر عملیاتی است. او باید بازدهی سیستم عملیات را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد و میزان تطابق آن را با آنچه پیش‌بینی شده در یابد. اگر بازدهی در همان سطح کمیت و کیفیتی است که برنامه‌ریزی شده، عملیات پیش رفته و نیازی به اصلاح و تغییر نیست، اما اگر اطلاعات حاصل، نشاندهنده‌ی تفاوت‌هایی بین بازدهی برنامه‌ریزی شده و بازدهی واقعی بود می‌باید اصلاحاتی در سیستم عملیات صورت گیرد.
همچنین او باید نقش استراتژیکی عملیات را همواره مد نظر داشته باشد. در سازمان سیستم عملیات باید دارای نقشی استراتژیک باشد بدین معنی که فعالیت‌ها و امور عملیاتی نهایتاً تحقق هدف‌های اصلی سازمان را میسر می‌کند. بسیاری از اوقات مدیر عملیاتی آنچنان مستغرق در عملیات فنی و تکنیکی تولید و ارایه خدمات می‌شود که از هدف‌های کلی سازمان غافل می‌ماند. در چنین وضعیتی هدف سیستم عملیات از هدف‌های کلی سازمان جدا مانده و کمکی به حصول آن‌ها نمی‌کند. در حالی که مدیر عملیاتی باید هدف‌های واحد خود را در قالب هدف‌های کلی سازمان مورد توجه قرار دهد و آگاه باشد که سیستم عملیات باید نقشی استراتژیک در تحقق هدف‌های اصلی سازمان ایفا کند. جریان عملیات تولید یا ارایه خدمات همه به خاطر آن است که رسیدن به هدف‌های کلی سازمان عملی شود و هر گاه هدف‌های جزیی عملیاتی هدف کلی را تحت الشعاع قرار دهند عوارضی در سازمان بروز می‌کند که بقای آن را به مخاطره می‌افکند.
در این پروژه هدف آن است که کلیه مراحل تهیه و تولید در یک کارخانه (کارخانه صنعتی پیروزی) با کلیه جزئیات ارائه شود و امید است که بتوان با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و امکانات این پروژه را به نحو احسن ارایه کنم؛ با توجه به این که می‌دانیم این کارخانه یک کارخانه‌ی تولیدی می‌باشد یعنی کالاهای مصرفی یا بادوام را با به کار گرفتن سرمایه و نیروی انسانی و با استفاده از ابزارها، ماشین‌آلات و تجهیزات می‌سازد و تولید می‌کند و این تولیدات خود را به مؤسسات بازرگانی یا مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشد.


دانلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت صنعتی در مورد مدیریت کارخانه‌ صنعتی پیروزی
رشته مدیریت صنعتی




فهرست مطالب

مقدمه1

فصل اول: سیستم14

1-1-سیستم14

1-2-ویژگی های سیستم14

1-3-محیط سیستم15

1-4-انواع سیستم15

1-5-شمای سیستم16

1-6-آرایش درونی سیستم20

1-7-سیستم کارخانه پیروزی21


فصل دوم: طرح ریزی و مدیریت کارخانه39

2-1- روش کلی برنامه ریزی وجایابی کارخانه40

2-2- استقرار کارخانه ها و ساختمان های صنعتی42

2-3- طراحی ساختمان و ساخت آن47

2-4- مسایل خدماتی کارکنان56

2-5- طرح ریزی شرایط کاری63

2-6- هزینه80

2-7- انرژی82

2-8- انواع فرآیندهای تولیدی83

2-9- تعیین ظرفیت تولیدی87

2-10- تجزیه و تحلیل رابطه ی فعالیت ها89

2-11- شمای کارخانه ی پیروزی90


فصل سوم: مواد و محصولات92

3-1- موجودی92

3-2-دوره (سیکل) محصول100

3-3- برگشت مجدد در طراحی فرآیند تولیدی106

3-4- مواد و فرآیندها  3-5- طبقه بندی کردن مواد111

3-5- طبقه بندی کردن مواد120


فصل چهارم: خرید126

4-1-خرید126

4-2- انواع قیمت و حمل کالای خریداری شده134

4-3- مز ایده و مناقصه135

4-4- مدیر تدارکات138


فصل پنجم: انبار140

5-1- انبار141

5-2- سازمان انبار142

5-3- روش های انبار کردن143

5-4- انبار کردن محصولات147

5-5- انبار تعمیرات و مواد اولیه154

5-6- وظایف انباردار156

5-7- منابع ورود کالا به انبار157

5-8- معرفی برخی فرم ها158


فصل ششم: ایمنی169

6-1- ایمنی169

6-2- حوادث172

6-3- ایمنی برق175

6-4- حریق180

7-4- انواع سم182


فصل هفتم: نظام های کاری185

7-1- سیستم های نوبت کاری185

7-2- جمعیت انسانی186

7-3- استراحت187

7-4- کار یکنواخت189


فصل هشتم: بسته بندی، بازرسی ، حمل و نقل193

8-1- بسته بندی193

8-2- بازرسی195

8-3- اساس آنالیز سیستماتیک حمل و نقل197

خلاصه207

فهرست منابع و مأخذ210


دانلود فایل