;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

گزارش کارآموزی کارخانه شیشه

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
توجه : این فایل بیش از 300 صفحه می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه شیشه

انسان از آغاز آفرینش، به منظور استمرار حیات، به کار و کوشش مجبور بوده  و در این راه سختی های بسیاری را متحمل شده است. امروزه به علت رشد روز افزون جمعیت به مصرف پیش از اندازه و بر پای صنایع بزرگ، استفاده از انواع ماشین آلات، تجهیزات، فرایندها، مواد شیمیایی و . . . امری گریز ناپذیر شده است.
صنعتی شدن تولید فراینده مخاطراتی گوناگون را برای نیروی کار به ارمغان آورده و موجب شده نیروی کار در معرض عوامل زیان آور بسیار قرار گیرد، عواملی که جز جدایی ناپذیر صنعت و تولید به شماری آیند و همواره تندرستی نیروی کار را تهدید می کنند. اگر این عوامل زیان آور از حد تحمل فیزلوژیک فزونی گیرند، می توانند موجب بروز آسیب های شغلی شوند و از فرآوری نیروی کار بکاهند. برای پیشگیری از بروز این گونه مشکلات و حفظ تندستی شاغلان، در هر شغل و پیشه ای که هستند بهداشت حرفه ای راهکاری کارآمد است. در بهداشت حرفه ای همه مسایل بهداشتی، پزشکی و ایمنی پیشه های گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و همواره تلاش بر این است که از تاثیر سوء عوامل آسیب زا، عوامل فیزیکی گرفته تا عوامل شیمیایی، زیست شناختی و ارگونومیک بر فرد جلوگیری شود.
در این رشته، کوشش ها به سوی پیشگیری از بیماریها و حوادث ناشی از کار جهت یافته اند زیرا باور بر این است که بیشتر بیماریهای شغلی اگر درمان شدنی نباشند، سخت درمان بوده و تا پایان زندگی گریبانگیر فرد خواهند بود، پس بایسته است پیش از آنکه فرد به این گونه بیماریها دچار شود، اقدام هایی جهت پیشگیری از بروز آنها صورت گیرد. 
از  آن جایی که در نیروی کار هر کشور، به ویژه کشورهای در حال توسعه، بخشی پر اهمیت از سرمایه ملی دانسته شده و از پایه های توسعه اقتصادی و اجتماعی انگاشته می شود، از این رو حفاظت از تندرستی نیروی کار و بهسازی محیط کار از اهمیتی شایان توجه برخوردار است. بی گمان، اقتصادی شکوفا و صنعتی خودکفا بدون داشتن نیروی کار سالم و تندرست امکان پذبر نخواهد بود. 

شیشه در اندازه و طرح های مختلف و با رنگ های متنوع، تقریباً در هر مکانی یافت می شود. شیشه در طبیعت بسیار کمیاب است اما در جاهایی که صخره های مذاب بسرعت سرد شده اند (آتشفشانها) شیشه یافت می شود، که این شیشه ها ناخالصند و آنچنان شفاف نیستند. 
انسان های نخستین این سنگ ها را می شکستند و اشیا تیز و دراز از آن جدا می کردند و از آن برای ساختن چاقو، تبر و زیور آلات استفاده می کردند. شواهد حاکی از ان است که مصریان باستان از 2500 سال پیش از میلاد مسیح و یا حتی زودتر، از شیشه استفاده می کرده اند. 
تفکیک های شیشه گری بتدریج از مصر باستان به کشورهای دیگر و در حدود قرن ششم میلادی به اغلب نواحی مدیترانه شرقی گسترش یافت. 
تکنیک شیشه گری با اختراع لوری متحول گردید ( لوری لوله آهنی تو خالی است که طول آن حدود 150-100 سانتیمتر است و شامل دسته و دهانه ی باشد) که شیشه گر با این وسیله ی می تواند لقمه مذاب را که در رأس آن قرار گرفته، از طریق دمیدن در آن شکل دهد. 
روش های اصلی شکل دهی شیشه ساده هستند، شیشه را می توان بصورت تخت قالب ریزی کرد و یا در قالبی شکل مورد نظر ریخت و با نیروی فشار شیشه را شکل داد به شرط آنکه بصورت مذاب باشد و سیالیت آن به حدی باشد که بتوان آن را با فشار به درون قالب راند. 
خط تولید:
عمده فعالیت ها در صنایع شیشه سازی توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود که در هر ساعت هزاران بطری و . . . در انواه مختلف تولید می کنند. در نگاه اول تولید بطری در عصر حاضر با زمان قدیم کاملاً متفاوت است. ولی در واقع چنین نیست و اصول کار در زمان های قدیم پی ریزی شده است. در ساده ترین فرم بطری سازی که بصورت یک فوتک انجام گرفت در یک طرف شیشة مذاب داغ و در طرف دیگر کارگری که مشغول دمیدن بود قرار داشت. تولید مدرن امروز همین روش را بکار می برد با این تفاوت که به جای کارگری که عمل دمیدن را انجام می دهد از کمپرسورهای هوای فشرده استفاده می شود و نقل و انتقال های خط تولید توسط ماشین های اتوماتیک انجام می شود. 
روش دمیدن قدیمی هنوز کاملاً از بین نرفته است و از آن در تولید وسایل و ظروف بسیار گران قیمت به سبک های هنری استفاده می کنند. 
در حال حاضر فرایند تولید بطری به صورت اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است:
تودة بی شکل از شیشة مذاب با حجم و اندازة مشخص آماده می شود. 
به این تودة بی شکل در قالب مخصوص هوا دمیده می شود تا شکل نهایی خود را پیدا کند. 
بخش اول این فرایند که به عنوان فرایند مکشی نامیده می شود، عبارت است از آماده کردن تودة بی شکل شیشه با مکش شیشة مذاب از کوره به داخل یک قالب کوچک، سپس این تودة کوچک بی شکل به یک قالب بزرگتر منتقل می شود که در این قالب باید شکل نهایی خود را پیدا کند. گرچه این روش هنوز به طور محدودی در شیشه گری ها به کار برده می شود ولی در تولیدات عمده این عملی بوسیله دستگاهی به نام لقمه گیر (Gob feeder) انجام می پذیرد. با این روش که در این کارخانه وجود دارد یک تکه توزین شده و استاندارد از شیشه مذاب به نام لقمه (Gob) در داخل یک قالب چکانده می شود و در این قالب توسط دمش یا پرس به لقمه شکل داده می شود. لازم به ذکر است که لقمه های که با عمل پرس شکل می گیرند، به جای عمل دمش هوا، از نیروی فشار توسط دستگاه پرس استفاده می شود. این روش (پرس) در تولید ظروف با شکل های ساده نظیر؛ کاسه، بشقاب، لیوان و استکان بیشتر مورد استفاده است. 
بررسی اختصاصی تر خط تولید:
خط تولید با ورود مواد اولیه شروع و با خروج کامیون های حاوی محصولات خاتمه می یابد. کامیونها ابتدا پس از توزین توسط باسکول، مواد اولیه را که شامل سودا( کربنات سیم)، فلدسپات، سیلیس، سرباره (F.B.S)، سولفات سدیم، مخلوط بی رنگ گچ معمولی و آرسپنک می باشد را به قسمت شوت (shut) تخلیه می کنند، آنگاه توسط نوار نقاله به بونکرهای ذخیره مواد فرستاده می شوند. در بخش زیریین بونکرها، باسکولهای توزین تعبیه شده که پس از توزین مواد اولیه به میزان دلخواه و مناسب توسط نوار نقاله به مخلوط کن ها (Mixer) توسط نوار نقاله به بخش گرمخانه پخت هدایت می شوند. بعد از عمل پخت و تثبیت رنگ چاپ، کنترل نهایی توسط مسوولین بسته بندی صورت می گیرد و محصولات معیوب به عنوان ضایعات از خط تولید خارج می شوند و به بخش شیشه خرده می روند، در نهایت محصولات تولید شده توسط افراد بسته بندی می شوند و توسط لیفتراک به قسمت انبار محصول انتقال می یابند و از آنجا طبق قرارداد با شرکت های درخواست کننده به مناطق مورد نظر فرستاده می شوند. 
نکته قابل توجه اینکه تقریباً هیچ ضایعاتی در پروسه تولید ندارد، چون ضایعات در قسمت های مختلف مجدداً به خط تولید برمی گردند. 
قسمت های جنبی خط تولید:
کارگاه تولید گاز دی اکسید کربن:
این قسمت که بطور کلی جدا از خط اصلی تولید عمل می کند بطور عمده به امر تولید گاز   می پردازد. 
کارگاه تراشکاری:
کلیه عملیات تراشکاری، سوراخ کاری و سنگزنی مربوط به قطعه های دستگاه IS و پرس در این کارگاه انجام می پذیرد.
آزمایشگاه فیزیک:
در این آزمایشگاه بیشتر بطری های شیشه ای و ظروف دیگر از لحاظ استحکام مکانیکی . حرارتی و تغییرات وزنی و تغییرات روی شکل بطری آزمایش می شوند. در این آزمایشگاه با استفاده از دستگاه های ترموشوک و پولاریمتری به ترتیب مقاومت شیشه در مقابل شوک حرارتی و مقدار تنش باقیمانده در شیشه اندازه گیری می شوند. همچنین در این آزمایشگاه مقاومت شیشه در برابر فشار و ضخامت شیشه اندازه گیری می شوند. 
آزمایشگاه شیمی:
در این قسمت آزمایشات مختلفی انجام می شود که عبارتند از:
آزمایشات آنالیزی جهت تعیین درصد سیلیس، فلدسپات، آهن و . . . 
اندازه گیری دانسیته شیشه 
اندازه گیری حباب داخل شیشه « حباب ریز seed» 
بررسی میزان سنگ و ناخالصی های دیگر در شیشه 
کنترل کمی و کیفی شیشه های رنگی و مواد بیرنگ کننده 
دانه بندی مواد اولیه 
این آزمایشات با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می گیرد که دستگاه x-Raq اتمیزه کردن- Uv را شامل می شود بطور کلی در این در آزمایش فیزیکی و شیمیایی عیوبی که ممکن تست در شیشه بوجود آید مشخص می شود از جمله شکستگی بطری و مچاله شدن شیشه که در اثر بالا بردن دمای گرمخانه و یا دمای مذاب هنگام شکل گیری ایجاد می شود. پدیده کاول «حباب های درشت در وسط جدار بطری» که ناشی از پایین بودن سطح مذاب شیشه در کوره و یا وجود اجزا خارجی در کانال فیدر می باشد.

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیشه
کارآموزی کارخانه شیشه


فهرست مطالب

پیشگفتار. ۴
تاریخچه: ۸
خط تولید: ۹
بررسی اختصاصی تر خط تولید: ۱۱
قسمت های جنبی خط تولید: ۱۳
کارخانه گاز. ۱۶
ب) مایع. ۲۰
مقدمه. ۲۱
صوت و ماهیت آن: ۲۷
۲-افت دایم شنوایی: permanent Thershold Shift 34
ج) کالیبراسیون: ۳۹
د) تعیین ایستگاه های اندازه گیری.. ۴۰
حوزه خطر Danger Zone. 42
اندازه گیری به منظور آنالیز فرکانس: ۴۳
اندازه گیری به منظور تعیین میزان مواجهه کارگر. ۴۴
روش های عمومی کنترل فنی: ۴۷
نصب کاهش دهنده های صدا بر روی دستگاه: ۵۰
ب) کنترل صدا در مسیر انتشار صوت: ۵۱
پیشنهاد ۶۳
سایر پیشنهادات: ۶۴
دزیمتری.. ۶۴
دلایل عمده پدید آمدن دزیمتری: ۶۴
اهداف استفاده از دزیمتر. ۶۵
تفسیر نتایج دزیمتری.. ۷۴
ادیومتری (شنوایی سنجی) ۷۶
ارزیابی میزان شنوایی. ۷۸
روش طبقه بندی کاهش شنوایی: ۸۷
روشنایی. ۹۰
نور و ماهیت آن. ۱۰۰
تعاریف و کمیت های اصلی روشنایی. ۱۰۱
۴-شدت روشنایی (Illuminance) 102
استانداردهای متداول روشنایی محیط کار. ۱۰۳
روش های اندازه گیری روشنایی. ۱۰۴
پرتوهای غیر یونساز. ۱۱۳
پرتوهای فرابنفش.. ۱۱۳
منابع پرتو فرابنفش.. ۱۱۴
حفاظت در برابر پرتو فرابنفش.. ۱۱۵
پرتوهای مادون قرمز. ۱۱۷
هدف اندازه گیری: ۱۲۲
کالیبراسیون: ۱۲۳
مروری بر پژوهش های گذشته. ۱۲۵
کمیت های اندازه گیری شرایط جوی.. ۱۲۶
شاخص بوتسبال Botsball temperature(BT) 141
مقایسه شاخص های استرس حرارتی با یکدیگر. ۱۴۵
روش اندازه گیری: ۱۴۸
مقادیر مجاز شاخص ها: ۱۴۹
ارزیابی نتایج اندازه گیری شرایط جوی در شرکت شوگا: ۱۵۱
عوامل شیمیایی. ۱۵۸
سیلیس …… ۱۶۴
علایم بالینی سیلکیوزیس.. ۱۶۵
حساسیت فردی.. ۱۶۸
کربنات  سدیم ۱۶۹
ارسینک  (اکسید ارسینک) ۱۷۱
اکسید آهن ۱۷۴
کروم ۱۷۷
لوله های گازیاب.. ۱۸۶
طرز مصرف لوله های گازیاب.. ۱۸۷
دقت لوله های گازیاب.. ۱۸۸
تاثیر عوامل محیطی بر لوله های گازیاب.. ۱۹۰
قوانین مربوطه. ۱۹۲
اسپیرومترواسپیرومتری.. ۱۹۳
ب) تهویه موضعی. ۲۰۲
موارد قانونی حمایت کننده از ارگونومی. ۲۰۶
جنبه های قانونی. ۲۱۳
هزینه های ایمنی. ۲۱۶
ثابت کردن سیستم کنترل. ۲۱۸
آگهی و نوشته ها ۲۲۹
آموزش ایمنی. ۲۳۱
آموزش ایمنی به کمک تبلیغات.. ۲۳۷
اعلانات حفاظتی. ۲۳۸
فیلم های حفاظتی. ۲۳۹
مزایای سیستم ۵s. 246
استاندارد ISO 14001. 247
امینی ساختمان. ۲۵۰
ایمنی کف ، سقف و دیوارها در شوگا :‌ ۲۵۵
محوطه کارخانه – صحن کارگاه :‌ ۲۶۱
ایمنی انبار. ۲۶۲
نقش انبار در صنعت.. ۲۶۲
پالت چوبی. ۲۶۷
مزایای پالت های فلزی: ۲۷۲
حمل و نقل در انبارها ۲۷۴
نقاله. ۲۷۶
ایمنی برق. ۲۸۷
حفاظت در برابر جریان الکتریکی. ۲۹۱
طرح سیستم ارت در شرکت شوگا: ۲۹۷
بررسی سیستم ارتینگ در کارخانه شوگا ۲۹۹
شدت میدان الکتریکی. ۳۰۶
میدان های مغناطیسی پایا ۳۱۷
«چک لیست ایمنی حریق». ۳۲۱
ایمنی فردی.. ۳۲۶
لباس کار. ۳۲۸
وسایل حفاظتی جهاز تنفسی. ۳۳۰
کاسک (کلاهخورد) ۳۳۳
بررسی در شرکت شوگا ۳۳۵
حفاظت از چشم ۳۳۵
وسایل حفاظتی دست ها و بازوها ۳۳۹
گوشی های حفاظتی. ۳۴۱


دانلود فایل


گزارش کارآموزی کارخانجات شیمی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانجات شیمی صنعت حقیقت

فهرست مطالب
بخش اول
پلاستیک مسلح
پشم شیشه
پشم کردن
زرین‌های پولی استر
موارد استفاده
بخش دوم
انعقاد و سخت شدن
کاتالیزور و شتابدهنده
زرین‌های پیش شتابی
واکنش‌های پروراندن
فرمول سازی برای سخت شدن سریع
سیستم دیگر پروراندن سریع
سیستم دیگر پروراندن سرد
عوامل مؤثر در زمان انعقاد
فرمول بندی
مواد رنگی
مواد پرکننده
مواد نرم کننده (پلاستیک‌ها)
مخلوط کردن
کنترل انعقاد
بخش سوم
زرین کرسیتیک غیر مسلح
مواد پر کننده
روکش کردن سطوح
دکمه ریزی
دورگیری و سفالگری
کف سازی
اتصال لوله ها
ملاط پولی استر
مرمر پولی استر
ترکیبات ساینده
بخش چهارم
قالبگیری تماسی
مقدمه قالب
مواد جداساز
روکش ژلاتینی
لویه گذاری دستی
پروراندن به کمک حرارت
قالب‌های حرارتی
جداسازی قالب
پروراندن ثانویه
پیرایش و پرداخت
شرایط کارگاه
بخش پنجم
کنترل کیفیت
عیبهای معمول
چین خوردگی
ایجاد سوراخهای ریز
چسبندگی ناقص زرین ژل کت
تله دار شدن
خط خط شدن
شکل پشم شیشه
لکه‌های چشم ماهی
تاول
ترک ستاره ای
تله‌های خشک داخلی
آغشتگی ناقص پشم شیشه
خیسیدن
زرد شدن
بازدید
نسبت زرین / پشم شیشه
درجه پروراندن
کنترل متغیرها
بخش ششم
GRP و یک ماده ساختمانی
مفاهیم کلی
سختی
ساخت به روش ساندویچی
اسفنج فنولیک
لاستیک منبسط شده
اسفنج پولی اورتان
انتخاب پشم شیشه
ساخت مرکب
اتصال لویه ها
هزینه
عملکرد
بخش هفتم
دستورات ایمنی
انبار کردن
بکارگیری
انتقاد و پیشنهاد
منابع
 
بخش اول
پلاستیک
پلاستیک‌ها موادی هستند ساخته دست بشر که میتوان آنها را به قالب کالاهای بسیار مفید آورد اولین نوع پلاستیکها در انگلستان و در سال 1862 توسط الکساندر پارکس تولید شد و پارکزین نام گرفت و بعدها پدر سلولوئید گردید.
از آن زمان تا کنون انواع بسیاری از پلاستیک‌ها بطور تجارتی ساخته شده اند که اغلب آنها در 25 سال گذشته بوده است پلاستیک‌ها خواص گسترده و گوناگون دارند . مثلاً فنل فرم آلدئیه (PF) ماده ای سخت و ترموست ، پولی استیرن تر موپلاستیک سخت و شکننده، پولی اتیلین و کلیرید پولی وینیل پلاستیکی مواد ترموپلاستیک محکم و نرم و از این قبیل هستند.
پلاستیک‌ها اشکال فیزیکی گوناگونی نیز دارند بعضی به شکل توده جامد بعضی دیگر به صورت اسفنج سخت انعظاف پذیر ورقه و لایه نازک یافت می شوند.
تمام پلاستیک‌ها یک خاصیت مشترک بسیار مهم دارند و آن ترکیب از میکرو مولکولها دست یعنی مولکول‌های زنجیره ای بزرگ مرکب از تعداد زیادی واحدهای تکرار شده، شیمیدانان این زنجیره‌های ملکولی را پلی مر می‌نامند.
البته تمام پلیی مرها برای تولید پلاستیک بکار نمی روند بلکه بعضی از آنها در ساخت رنگ، بعضی از فایبرهای مصنوعی ، نایلون، ایوان، تری لین و غیره بکار می‌روند و برخی نی در تهیه بستنی کاربرد دارند.
بسیاری از پولی استرها بطور طبیعی یافت می شوند از قبیل سلولز (چوب پنبه)، پروتئین دمو و ابریشم و لاستیک.
پلی مرهای مصنوعی ساخت بشر تا زمانیکه به شکل یا قالبی در نیامده اند به زرین‌های مصنوعی (یا تنها زرین) موسوم هستند ولی سپس پلاستیک نامیده می‌شوند. اکثر زرین‌های مصنوعی از ترکیبات شیمیایی بدست آمده از نفت و یا ذغال سنگ حاصل می گردند.

پلاستیک مسلح
زرین‌های مصنوعی اغلب بهمراه ماده پراکنده بکار می روند. این مواد پر کننده معمولاً شامل چوب، خاک چینی، پودر کوارتز یا پودر مواد معدنی دیگر و در مورد لاستیک دوده می باشد که به منظور بهتر سازی خواص فیزیکی و گاهی اوقات کاهش هزینه مورد استفاده قرار می گیرند.
پلاستیک‌های بسیار محکم را می توان با مسلح نمودن زرین به لویه‌های کاغذ یا پارچه تولید نمود که برای نمونه کاربرد بسیار زیادی در ساخت عایق‌های الکتریکی و ورقه‌های تزئینی دارد. اگر چه در حقیقت این پلاستیک ها مسلح هستند ولی اصطلاح پلاستیک مسلح هیچگاه برای چنین موادی بکار نمی رود بلکه پلاستیک مسلح تنها به پلاستیکی اطلاق می شود که با پشم شیشه مسلح شده باشد. در حقیقت اکثر پلاستیک‌های مسلح حاوی زرین پولی استر به پشم شیشه می باشند و به اختصار GRP ، FRP و یا تنها RP نامیده می شوند.
کارآموزی کارخانجات شیمی صنعت حقیقت


دانلود فایل


گزارش کارآموزی کارگاه چوب بری


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کارگاه چوب بری

چوب یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین مصالح ساختمانی موجود در طبیعت است که بیشتر در طول تاریخ ازآن بهره برده است. چوب تنها مصالح ساختمانی است که از منبع قابل تجدید به دست می آید و از مصالح خوب برای مناطق زلزله خیز می باشد. 
داریوش در فرمان بنیاد شهر شوش می گوید: 
«تخته و چوب یکا از گاندرا و کرمانیا آورده شده است »
واژه «یکا» در زبان فارسی همان درخت جگ است که چوبی قهوه ای رنگ و سخت دارد، از این نقش برجسته آپادانا در دوره هخامنشی آشکار می شود که چوب را برای استفاده کاربردی و تزئینی در دوران مادها نیز به کار می گرفتند. در قسمتی از این نقش برجسته یک ماد در حال حمل یک صندلی چوبی مشاهده می شود که مربوط به سده پنجم پیش از میلاد است. چوب ابتدا ماده ای حیاتی برای ساخت ابزار های اولیه خانه و قایق برای حرکت در رودها بود سپس برای ساخت اکثر اشیا و ابزارهای سودمند که انسان قرنها برای پیشرفت زندگی خود به آنها متکی بود به کار رفت.
بخشی از تکنولوژی چوب بر اثر تلاش صنعتگران باقی مانده ولی بیشتر آن ناچار از بین رفته و با مواد و روشهای دیگر که نتیجه انقلاب صنعتی بیشتر است جایگزین شده است.
چوب تنها منبع طبیعی تجدید پذیر است. نفت و زغال ودیگر معادن سرانجام روزی تمام خواهد شد ولی جنگلی که خوب نگهداری شود( حتی گاهی بدون نگهداری) به طور نا محدود به تولید چوب ادامه خواهد داد. چوب جایگاه برجسته ای در اقتصاد جهانی دارد تولید سالانه چوب در جهان 2500 متر مکعب است، خواص شیمیایی، فیزیکی، و نیز مکانیکی چوب فعلاً آنرا بی جانشین کرده است.
از جمله مهم ترین کاربردهای چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- استفاده از چوب برای اعضای باربر
2- استفاده از چوب برای نما سازی و تزئین 
3- استفاده از چوب برای کارهای کمکی در ساخت و ساز، مانند قاب سازی و چوب بست و ...
نکته قبل توجه این است که درتعیین مشخصه های مکانیکی چوبها باید موادی همچون نا هماهنگی چوب، مقدار رطوبت، نوع چوب، محل رویش، پهنی دایره سالانه، درجه حرارت، تعداد گره های روی چوب، شرایط نمونه گیری، شرایط لحظه ای توجه کرد.
آشنایی با انواع چوب
راش Brich:
نام علمی این چوب Fogus orieutais ، نام فارسی و بومی راش و مرس و نام انگلیسی آن Beech  است. از خواص ظاهری چوب راش درون نا مشخص، و به رنگ کرم مایل به قرمز است. دوایر سالینه فشرده و در نتیجه در مقاطع طولی دارای خطوط کم و بیش مشخص ناشی از آن است. از بارز ترین خصوصیات شاید بتوان به پره های چوبی درمقاطع طولی اشاره کرد که در مقطع شعاعی به پر مگس و درمقاطع مماسی به دوک معروفند واین پره ها به صورتکله های قرمز دیده می شوند. چه بسا این پر مگسهای زیبا عیب محسوب می شوند چرا که به عقیده ی نجاران این بخش های چوب پس از نجاری سیاه می شوند.
گونه راش چوبی نیمه سنگین و دارای بافتی همگن و تقریباً مقاوم دربرابر حشرات و قارچها است. گرده بینه های درجه 1و2 راش در ایران بیشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لایه می رسد و گروه بینه های درجه 3 پس از تبدیل به الوار به بازار تهران(پل چوی) روانه می شود. بنا به اطلاعات بازار میزان تفاوت قیمت آن در شش ماهه نخست در بازار تهران بوده است. به دلیل بافت همگن و درجه سختی مناسب این چوب بیشترین تقاضا را برای خرید به منظور تهیه مبل در بازار دارد. همچنین به دلیل آغشتگی با انواع محلول های حفاظتی بیشترین گونه مصرفی در کارخانه های اشباع است. البته اخیراً گونه های خارجی راش از طریق آذربایجان وارد ایران شده است که بنا به ادعای مبل سازان و فروشندگان چوب کیفیت چوب ایرانی را ندارد ولی به دلیل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها میزان ضا یعات کمتری در امر فرآیند تولید دارد.

دانلود گزارش کارآموزی کارگاه چوب بری
کارآموزی گارگاه چوب بری


فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه
ویرایش چوب
مهم ترین کاربردهای چوب 
آشنایی با انواع چوب
راش Brich:
توسکا Alnus :
افرا Maple :
چوب روسی :
ماهاگونی یا آکاژو:
فصل دوم
1- بخش معرفی  
2- مشخصات محل اجرای طرح:
3- میزان سرمایه گذاری:
4- خلاصه مدیریتی/اجرایی
5- تجزیه و تحلیل صنعت
6- فرهنگ(اعتقادات مذهبی،فرهنگ مصرف، آداب و رسوم)
7- اقتصاد
8- تغییرات جمعیتی
9- تجزیه و تحلیل بازار
10- بررسی روند های بازار
11- ساختار بازار
12- بررسی رقبا
13- تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا
14- بررسی فرصت صادرات و واردات محصول
15- بررسی قیمت
16- تجزیه و تحلیل فنی
رویه های تولید(وضع موجود)
تکنولوژی تولید
17- دور نمای شرکت/ شرح کسب و کار
معرفی شرکت 
سرمایه گذاران و سهامداران اصلی
مأموریت
اهداف اصلی 
راهبرد ها(تولید/فروش/خدمات)
18- معرفی محصولات(کالا/خدمات)
معرفی محصول
مزیت های رقابتی محصول
معرفی آمیخته بازار یابی محصولات
فرآیند تولید
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال 
برآورد فضای مورد نیاز طرح
روش و محل تأمین منابع تولید
برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
برنامه کنترل کیفیت 
ماشین آلات مورد نیاز جهت کارگاه نجاری
ابزارهای دستی 
طرح جا نمایی
تخمین سهم بازار و فروش
ارزیابی آینده بازار 
19- راهبرد های بازار یابی
 قیمت گذاری 
تبلیغات
شیوه فروش
توزیع 
خدمات پس از فروش و گارانتی
20- ساختار سازمانی
تیم مدیریت و منابع انسانی 
دوره بازگشت سرمایه


دانلود فایل


گزارش کارآموزی جوشکاری


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی جوشکاری

امروزه با افزایش تعداد سفرها، اهمیت جابجایی بیش از پیش روشن شده است. در قدیم جابجایی به شکل های محدودی صورت می گرفته و مردم بیشتر مجبور بوده اند از حیوانات اهلی نظیر اسب و شتر . . . برای جابجایی خود یا کالاهایشان استفاده کنند و یا حتی در بعضی از موارد پیاده مسافتهای مورد نظرشان را طی کنند. می توان ظهور کالسکه را بعنوان تحولی بزرگ در حمل و نقل بشر به حساب آورد، اما باید بزرگترین تحول را در حمل و نقل زمینی اختراع موتور بخار توسط جیهزوات انگلیسی دانست. زیرا در آن زمان بزرگترین مسئله در حمل و نقل برای بشر تولید قوانی محرکه برای بحرکت در آوردن وسیله نقلیه بود که اختراع وی بعنوان شروعی برای پیشرفت سریع در حمل و نقل و ساخت وسایل نقلیه شد. زیرا همانطور که اشاره شد تا قبل از آن بیشتر از نیروی ماهیچه ای حیوانات اهلی برای تأمین این امر استفاده می شد که منبعی نامطمئن بود، همچنین حیوانات پس از طی مسافتی نه چندان طولانی خسته می شوند یا اینکه تحمل شرایط آب و هوایی سخت را نداشتند .
اولین فرآیندی که در مورد آن توضیح داده می شود، فرآیند جوشکاری قوس الکترود دستی است. نام دیگر این فرآیند stick welding می باشد و در این فرآیند، حرارت از طریق اعمال قوس الکتریکی بین یک الکترود پوشش دار و قطعه کار تأمین می شود. در شکل 1 نمای شماتیک فرآیند (SMAW) نمایش داده شده است. مطابق شکل یک قوس الکتریکی، بین الکترود و قطعه کار برقرار شده است. این قوس الکتریکی، انرژی لازم جهت ذوب فلز پایه، مفتول و روکش الکترود را تأمین می کند. همزمان با حرکت الکترود به سمت راست، فلز جوش پشت سر آن، زیر پوششی از سرباره slag منجمد می گردد. بدلیل آنکه سرباره نسبت به فلز جوش سبکتر است و نقطه ذوب کمتری دارد روی سطح جوش شناور شده و پس از آن منجمد می گردد. نکته دیگری که در شکل 1 نمایش داده شده، گاز محافظی است که در اثر سوختن روکش الکترود تولید شده است.وظیفه این گازهای تولید شده محافظت قوس و حوضچه مذاب در برابر اتمسفر می باشد مهمترین عنصر در فرآیند SMAW، الکترود می باشد. الکترود از یک مغزی فلزی بهمراه یک روکش (flux) مخصوص در اطراف آن تشکیل شده است. 
تمام الکترودهای مخصوص جوشکاری فولادی کربنی و کم آلیاژی، از یک مغزی فولادی یکسان ساخته شده اند. این مغزی از جنس یک فولاد کم کربن اکسیژن زدایی نشده می باشد. بنابراین هر عنصر آلیاژهای دیگری از طریق روکش الکترود به حوضچه مذاب افزوده می گردد. 
علت این امر، اقتصادی بودن تأمین عناصر آلیاژی از طریق روکش الکترود می باشد 
وظایف روکش یا فلاکس الکترود عبارت است از:
1-محافظت (shielding):
در اثر سوختن روکش الکترود، گازهای محافظی جهت حفاظت از حوضچه مذاب تولید می گردد. 
2-اکسیژن زدایی (Deoxidation):
روکش الکترود از طریق انجام واکنش های شیمیایی، اکسیژن و سایر گازهای جذب شده در حوضچه مذاب را خارج می نماید.  
3-آلیاژ سازی:(Alloying) 
از طریق روکش الکترود، عناصر آلیاژی متنوعی به حوضچه مذاب افزوده می گردد. 
4-یونیزاسیون: (Ionieing) عناصر موجود در روکش الکترود به عملیات یونیزاسیون کمک نموده،شروع قوس الکتریکی و پایداری آنرا بهبود می بخشند. 
5-عایق سازی (Insulationg):
سرباره منجمد شده روی سطح جوش از طریق ایجاد یک عایق حرارتی سرعت سرد شدن جوش را کاهش می دهد. با توجه به اهمیت الکترود در فرآیند SMAW، شناسایی و طبقه بندی انواع آن ضروری می باشد. انجمن جوشکاری آمریکا جهت شناسایی و طبقه بندی این الکترودها سیستم معینی تعریف نموده است. این استاندارد طبقه بندی، جهت فولادهای کربنی AWS A5.1 و جهت فولادهای کم آلیاژهای AWS A5.5 می باشد. بخش های مختلف این سیستم طبقه بندی در شکل 2 نمایش داده شده است. 
مطابق با این سیستم طبقه بندی از یک حرف E بیانگر کلمه الکترود و چهار یا پنج رقم پس از آن استفاده می شود. دو یا سه رقم اول ( در صورتیکه در طبقه بندی از چهار رقم استفاده شده بود دو رقم اول و در صورتیکه از 5 رقم استفاده شده بود سه رقم اول) بیانگر حداقل استحکام کششی فلز جوش بر حسب ksi ( کیلو پوند بر اینچ مربع ) می باشد بعنوان مثال در صورتیکه دو رقم اول عدد «70» باشد بدان معناست که حداقل استحکام کششی فلز جوش رسوب داده شده 70000psi می باشد. 
رقم بعدی بیانگر وضعیتی است که با آن الکترود مجاز به جوشکاری هستیم عدد «1» بیانگر امکان استفاده از الکترود در تمام وضعیتها می باشد. عدد (2) بیانگر سیاست زیاد حوضچه مذاب می باشد. بطوریکه مجاز به استفاده از این الکترود فقط در وضعیت تخت برای انواع جوش ها و وضعیت افقی فقط در جوش های نبشی (Fillet) می باشیم عدد 4 بیانگر مناسب بودن الکترود برای جوشکاری در وضعیت عمودی سرازیر می باشد. رقم آخر در این طبقه بندی بیانگر نوع روکش الکترود و نوع جریان و قطبیت پیشنهادی می باشد شکل 3 رقم آخر را در این سیستم طبقه بندی نشان می دهد. 
شایان ذکر است کلیه الکترودهایی که رقم آخر آنها به 5، 6 یا 8 ختم می شوند، در رده ی الکترودهای کم هیدروژن قرار می گیرند. به منظور حفظ مقدار کم هیدروژن (رطوبت) در این الکترودها بایستی آنها را در بسته بندی های فلزی مقاوم به رطوبت یا در داخل کوره های مناسب نگهداری نمود. این کوره ها باید به صورت الکتریکی بوده و قابلیت تنظیم درجه حرارت از   تا   را داشته باشند. استفاده از این کوره ها در شرایط استاندارد مقدار رطوبت را در حداقل مقدار ممکن ( کمتر از%20 نگاه می دارد. پس از باز کردن بسته بندی این الکترودها، بلافاصله باید آنها را در داخل کوره نگهداری کرد. مطابق با اغلب استانداردها، الکترودهای کم هیدروژن را باید بلافاصله پس از خروج از بسته بندی اولیه، داخل کوره با حداقل دمای   نگهداری کرد این نکته حائز اهمیت است که قراردادن سایر الکترودها (غیر از الکترودهای کم هیدروژن ) داخل کوره، ممکن است و در کارآیی موثر آنها اثر سوء داشته باشد. بعنوان مثال بعضی الکترودها طوری ساخته می شوند که روکش آنها حاوی مقدار معینی رطوبت باشد حال در صورت حذف این رطوبت در کارآیی آنها اختلالاتی رخ می دهد 
الکترودهای مخصوص جوشکاری فولادهای کم آلیاژی مخصوصاً بر اساس یک پسوند پس از طبقه بندی ذکر شده فوق، شناسایی می شوند. این پسوندها معرف نوع و میزان عناصر آلیاژی در روکش الکترود می باشند که در شکل 4 نشان داده شده است. 
تجهیزات فرآیند SMAW نسبتاً ساده می باشد مطابق شکل 5 از منبع قدرت دو کابل خارج شده است یکی به 1 بند الکترودگیر و دیگری به قطعه کار متصل می گردد. در اثر ایجاد قوس الکتریکی بین نوک الکترود و قطعه کار، حرارت لازم جهت ذوب تأمین می شود. در این فرآیند از یک منبع قدرت با مشخصات ولت- آمپر جریان ثابت استفاده می شود در صورتیکه جوشکار در حین عملیات جوشکاری، طول قوس را افزایش دهد، بدلیل افزایش مقاومت قوس، ولتاژ افزایش یافته و شدت جریان کاهش می یابد. مطابق شکل 6 (A)، به ازاء افزایش %32 ولتاژ، شدت جریان فقط %10 کاهش می یابد. با توجه به رابطه حرارت ورودی (Heat Inpue) در یک سرعت جوشکاری ثابت مثلاً (loin/min) با افزایش طول قوس، حرارت ورودی افزایش می یابد. 
کارآموزی جوشکاری


فهرست مطالب

مقدمه 

فصل اول: آشنایی با مکان کلی کارآموزی 

فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز 

1-جوشکاری و برشکاری بکار رفته در ساخت قالبهای تراورس

1-1- انواع فرآیندهای جوشکاری 

2-1- جوشکاری قوس الکترود دستی 

3-1- جوشکاری قوس فلزی تحت پوشش گاز محافظ 

4-1- فرآیندهای برشکاری 

2-انواع جیگ و فیکسچرها و وظایف آنها 

1-2- میگ ها و فیکسچرها 

2-2- انواع میگ ها 

3-2- انواع فیکسچرها 

4-2- دسته بندی فیکسچرها 

5-2- طراحی جیگ و فیکسچرها 

6-2- اهداف اصلی فیکسچرها 

3-قالبهای خم کاری و برشکاری 

1-3- طراحی ماتریس 

2-3- طراحی سنبه 

فصل سوم: آزمون آموخته ها نتایج و پیشنهادات


دانلود فایل


گزارش کارآموزی آشنایی با سیستم های CCTV


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی آشنایی با سیستم های CCTV

فهرست مطالب 
عنوان
فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی 2
آشنایی با شرکت ژرف کام آسیا 3
زمینه فعالیت های تخصصی شرکت 4
پروژه های اجرایی انجام شده توسط شرکت 5
فصل دوم : شرح کارآموزی 6
آشنایی با تجهیزات سیستم دوربین مدار بسته 7
دوربین های مورد استفاده در یک شبکه امنیتی 14
لنزهای مورد استفاده در دوربین های امنیتی 23
CCD چیست ؟ 29
معرفی سیستم های نظارت مبتنی بر DVR 34
درجه حفاظت IP 43
رابط های اتصال مورد استفاده در CCTV 46
چند اصطلاح رایج 56 
دوربین مدار بسته
آشنایی با سیستم های CCTV

دانلود فایل