;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

;کارآموزی و کارروزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

گزارش کارآموزی درمورد شرکت برق

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی درمورد شرکت برق

تا ریخچه شرکت برق منطقه ای باختر : تا قبل از تاسیس شرکت برق منطقه ای باختر استانهای لرستان، همدان و مرکزی تحت پوشش برقهای منـــطقه ای غرب و تهـــران بوده اند، با توجه به گسترش روز افزون شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع و افزایش تعداد مشترکین و بعد مسافت استانهای یاد شده از مراکز شرکتهای فوق الذکر ضرورت امر ایجاب می نمود که شرکتی در محدوده استانهای یاد شده ایجاد گردد. در سال 1362 وزیر محترم وقت نیرو از نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار تاسیس شرکتی به نام شرکت منطقه ای برق باختر گردید که پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 29/2/ 1363تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردید .اساس نامه شرکت مشتمل بر 18 ماده و 6 تبصره در تاریخ 27/8/1363 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی و در تاریخ 12/10/1363 به تایید شورای محترم نگهبان رسید. در نیمه دوم سال 1365 شرکت برق منطقه ای باختر تشکیل که برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان زیر نظر این شرکت به مرکزیت اراک فعالیت خود را آغاز نمود. پیرو بهبود ساختار تشکیلات صنعت برق و به منظور تامین برق مطمئن تر و ارائه سرویس مطلوب تر با رعایت استاندارد های مربوطه اعم از فنی و اقتصادی در جهت تشکیل توزیع نیروی برق استانی و اعلام داوطلبی شرکت برق منطقه ای باختر در راستای سیاستها و اهداف کلی وزارت نیرو و تعیین خط مشی هاو راهنماهای معاونت امور برق وزارت نیرو  و شرکتهای توزیع برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان و شرکتهای مشاوره ای مباشر و تاسیساتی وفنی  و ساختمانی بتانیر تشکیل گردد.
کارآموزی شرکت برق منطقه ای باختر

فهرست مطالب

تاریخچه شرکت برق منطقه ای باختر
فصل اول
معرفی شرکت برق منطقه ای باختر
1-1-موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای شرکت
1-2-موقعیت استراتژیک
1-3-نمودار سازمانی
فصل دوم
عملکرد دفتر برنامه ریزی فنی
2-1-برآورد بار
2-2-مراحل مختلف برنامه ریزی فنی جهت توسعه شبکه موجود و احداث تجهیزات جدید
2-3-مدیریت مصرف
2-4-GIS
2-5-کیفیت توان
فصل سوم
امکانات، مزایا و معایب شرکت برق منطقه ای باختر
3-1-معرفی اجمالی در مورد ساعات کاری شرکت
3-2-معایب شرکت
3-2-مزایا

گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو

نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق می‌باشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری می‌باشد ولی به محض اینکه موتور روشن می‌شود باید بوسیله‌ای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راه‌اندازی می‌شوند، ولی به علت تعدد مصرف کننده‌ها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راه‌اندازی دیگر مصرف کننده‌ها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) می‌باشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفاده‌ای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راه‌اندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.
باتری از صفحات مثبت پراکسید سرب، صفحات منفی اسفنجی سولفوریک رقیق تشکیل می‌شود.
صفحه‌های باتری مانند شبکه‌های ریخته‌گری شده که جریان را از خود عبور می‌دهند. برای جلوگیری از تماس صفحات مثبت و منفی، از شبکه‌های پلاستیکی یا کائوچو استفاده می‌شود. در باتری تعداد صفحات منفی بیشتر از صفحات مثبت است. محلول داخل باتری یا همان الکترولیت از 36% اسید سولفوریک و 64% آب تشکیل شده که الکترولیت را اسید (آب) باتری می‌نامند. ولتاژ پیل را یونهایی تولید می‌کنند که بر اثر فشار محلول از الکترودهای وارد محلول می‌شود. ظرفیت باتری را با تعداد که باتری قادر به تأمین جریان است، می‌سنجند. باتری اتومبیل باید شرایط مهم زیر را برآورده سازد:
-برق ذخیره کند و بتواند رد زمان مناسب آن را با سرعت کافی برای استارت زدن به استارت برساند.
-استفاده از چراغ پارک را به مدت معقول امکانپذیر کند.
دینام تشکیل شده است از روتورو استاتور اساس کار آن القای الکترومغناطیسی ناشی از یک آهنربای چرخان در داخل حلقه یا حلقه‌های ساکنی از سیم است. آهنربای چرخان، آهنربایی الکتریکی است که از طریق دو کلکتور به آن برق می‌رسد. رایجترین طرح آنها را آمیچر قطب پنجه‌ای می‌نامند. دینام دارای سه آرمیچر می‌باشد. تعداد سیم پیچهای استاتور باید با تعداد قطبهای سنگ آرمیچر برابر باشد. در بیشتر دینامها از سیم پیچها با اتصال ستاره استفاده می‌شود. برای استفاده از خروجی دینام به منظور پرکردن باتری و برق‌رسانی به قطعات برقی خودرو باید جریان خودرو باید جریان متناوب خروجی از دینام را به جریان مستقیم تبدیل کرد. به همین دلیل در داخل دینام از تعدادی دیود برای یکسو کردن جریان خروجی استفاده می‌کنند. برای یکسو سازی تمام موج یک دینام سه فاز شش دیود را به پوسته انتهایی دینام وصل می‌کنند و دیودهای منفی را روی یک صفحه آلومینیومی به نام هیت سینک نصب می‌کنند. در غیر این صورت برعکس عمل می‌کنند. اغلب در این مدارات از سه دیود مثبت دیگر هم استفاده می‌شود، البته در اندازه کوچکتر، به منظور اینکه جریان اندکی را برای سیم پیچهای روتور تأمین کند. امروزه گرایش در جهت ساختن دینامهایی با خروجی هر چه بیشتر است زیرا مصرف برق در اتومبیلهای جدید هر روز بیشتر می‌شود، مشکل اصلی که باید حل شود تولید خروجی بالا در دوره‌های کم موتور می‌باشد. یکی از راه‌حلها استفاده از تحریک متغیر است، اما این راه هم مشکلات خاص مکانیکی دارد. راه‌حل دیگر جریان است، که در آن گرایش به ساخت دینامهایی با دور بسیار بالا است که می‌توانند از نسبت تحریک بالاتری استفاده کنند و در نتیجه وقتی دور موتور پایین است آنها با دور بالا کار می‌کنند


دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو
دانلود گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت ایران خودرو
گزارش کارآموزی مکانیک در مورد برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت خودرو
کارآموزی شرکت خودرو


فهرست مطالب
 
فصل اول: شرکت پارس خودرو

1-1 تاریخچه شرکت پارس خودرو .1

1-2 تولیدات شرکت از بدو تأسیس .6

فصل دوم: برق خودرو

2-1 مقدمه: روند تولید برق در خودرو 8

2-2 باتری 9

2-3 دینام .10

2-4 استارت 13

2-5 سیستم جرقه‌زنی 14

2-5-1 طرز کار سیستم جرقه زنی 15

2-5-2 اجزای سیستم جرقه زنی 16

2-5-2-1 شمع 16

2-5-2-2 کویل .17

2-5-2-3 دلکو  .18

2-6 سیستم تزریق سوخت .21

2-6-1 سنسورها 23

2-6-1-1 سنسور میل بادامک 23

2-6-1-2 سنسور جریان هوا .24

2-6-1-3 سنسور دمای آب موتور .25

2-6-1-4 سنسور ضربه .25

2-6-1-5 سنسور وضعیت دریچه گاز 25

2-6-1-6 سنسور دور موتور 26

2-6-1-7 سنسور اکسیژن.26

2-6-2 انواع سیستمهای سوخت انژکتور .27

2-6-2-2 سیستم K-JETRONIC 27

2-6-2-1 سیستم KE-JETRONIC 27

2-6-2-3 سیستم L-JETRONIC .28

2-6-2-4 سیستم LH-JETRONIC .28

2-6-2-5 سیستم MONO_LETRPONIC 29

2-6-2-6 سیستم MOTRONIC 29

2-6-3 سیستم سوخت رسانی .31

2-7 سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر .33

2-7- الف سیستم روشنایی .33

2-7-ب سیستمهای فرعی دیگر 35

2-7-ب-1 برف پاک‌کن و شیشه شوی 35

2-7-ب-2 بوق 37

2-7-ب-3 آینه برقی .38

2-7-ب-4 شیشه بالابر برقی .39

2-7-ب-5 قفل مرکزی 39

2-7-ب-6 شیشه گرم کن عقب 40

2-7-ب-7 کولر و بخاری .40

2-7-ب-8 سیستمهای اطلاع رسانی به راننده41

فصل سوم: سیم کشی خودرو

3-1 مشخصات سیمها 48

3-2 طراحی دسته سیم .49

3-3 فیوزها .50

3-4 لیست فیوزهای خودرو .52

3-5 سیم کشی سرانزا 55

3-6 تصاویر خط سیم کشی سرانزا57

منابع و مراجع63


دانلود فایل


گزارش کارآموزی در مخابرات

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود پروژه کار آموزی در مخابرات

استراتژی تعیین تکنولوژی مخابرات بر اساس قبول تدریجی سیستمهای دیجیتال قرار گرفته و تکنولوژی روستایی به استفاده از سیستمهای رادیویی و کابل هوایی بجای سیستمهای قدیمی کاربر تاکید نموده است. ارتباط روستایی در ایران منحصر به نصب یک یا چند شماره تلفن از نزدیکترین مرکز به دفتر مخابرات می باشد. لذا می توان گفت که در کشور ما مسئله اصلی خط انتقال شهر به روستا است و مسائلی همچون نصب سوئیچ و تکنیک های جانبی آن همچون طرح شماره گذاری . مسیریابی . سیگنالینگ و حتی طرح انتقال کشوری مطرح نمی باشد. بدیهی است عدم رعایت طرح انتقال کشوری نمی تواند قابل چشم پوشی باشد. در این طرح لازم است رعایت افت مجاز و نویز مجاز بشود بطوریکه امکان دریافت صدا تا هر نقطه کشور بوده بدون اینکه در آهنگ صدای طرفین خلل ایجاد نشود. مکالمه کنندگان با اولین مکالمه همدیگر را از آهنگ صدا تشخیص دهند طرح انتقال کشوری افت مجاز تلفن تا تلفن را در دو شهر تعریف می نماید. لذا اطلاع از نکات فنی دستگاه تلفن . خط مشترک. خط جانکشن. مرکز تلفن. مرکز اس.تی.دی خط انتقال ترانسمیشن. مراکز   SC/PC ضروری است.

فهرست مطالب

فصل اول

اهمیت ونقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

تاریخچه ارتباط مخابراتی در ایران

ارتباط روستایی در ایران

واحد اندازه گیری ترافیک

مراکز هرمینگ

طرح مجتمع

تکنولیژی انتقال در روستا

بررسی فنی مدل خزری

مدل کوهستانی

مدل بیابانی 

فصل دوم

دستور العمل ارائه طرح نهایی خطوط هوایی

محافظت در مقابل جریان برق

دستورالعمل احداث شبکه های خطوط هوایی

در مجاورت شبکه های انتقال نیرو

مقدار ولتاژ و جریان شبکه

وضعیت خطوط ارتباطی با شبکه های فشار قوی

توضیحات

جداول و نمودارها
       



گزارش کارآموزی واگن پارس سنسورها

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی کارخانه واگن پارس سنسورها

کارخانه واگن پارس تنها واحد تولیدی سازنده خودروهای ریلی می باشد که با سرمایه ای بالغ بر یکصد و چهار صد ریال و با سرمایه گذاری باسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران احداث شده استوار مهر ماه 1363 تولیدات خود را آغاز نموده است. محل احداث این کارخانه در کیلومتر 4 جاده اراک-قم می باشد و در زمینی به مساحت 37 هکتار احداث گردیده است که مطابق اساسنامه 60 درصد سهام آن متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد. هدف از احداث کارخانه جوابگویی به نیاز داخلی در مرحله اول و سپس صادرات بوده است. با توجه به حجم زیاد واردات و صادرات و بارگیری در بنادر نیاز به تاسیس این کارخانه احساس می شده است.این شرکت ابتدا پروژه تولید هزار دستگاه واگن باری ومسافری و تعمیرات2500 دیتگاه واگن باری را با همکاری شرکت اتریشیS.G.p شروع نمود که پس از پیروزی انقلاب قرار داد همکاری با شرکت اتریشی لغو و قرار داد جدیدی با شرکت واگن یونیون آلمان منعقد گردید. با توجه به نیاز عاجل کشور به تجهیزات ریلی تولیدات شرکت واگن پارس رسما از ابتدای نیمه دوم 1363 شروع گردید.
تولیدات اصلی کارخانه : 1. واگن مسافری درجه یک 2. واگن مخزن دار مخصوص حمل مایعات نفتی(در دو مدل) 3. واگن حمل گازمایع 4. واگن حمل گندم واگن 5. واگن حمل سنگ آهن(شش محوره و چهار محوره) 6. واگن مسقف 7. واگن کفی 8. واگن شن کش9. واگن حمل پودرو سیمان
واگن لبه کوتاه
لوکوموتیو دیزل الکتریک ME10
لوکوموتیو دیزل الکتریک آلسترم
لکو موتیو دیزل الکتریک ME10 :
لکو موتیو دیزل الکتریکME10 ساخت واگن پارس لکو موتیوی است. برای ماموریت های مختلف که نیروی محرکه آن به وسیله برق از طریق ژنراتور تامین میگردد. و بعنوان لکو موتیو مانوری یا کششی در خطوط اصلی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بطور دائم مورد بهربرداری قرار میگیرد.این لکو موتیو برای موقعیت جغرافیایی با درجه حرارت بین 45 + و 15 – درجه سانتیگراد تا ارتفاع 1800 متر از سطح دریا طراحی شده است. کابین راننده که تقریبا در وسط قرار دارد راننده را از حداکثر دید وسیع و همه جانبه برخوردار مینماید.تجهیزات مورد نیاز جهت حرکت کنترل و ترمز بطور جداگانه برای هر دو جهت حرکت در کابین راننده بطور ضربدری نصب شده است که از نظر صرفه جویی زمانی در هنگام دور زدن لکو موتیو در ایستگاهها قابل ملاحظه میباشد. در کابین راننده تجهیزات کنترل برق والکترونیک و سیستم علائم اخباری و تجهیزات ضروری مربوط به لکو موتیو تعبیه شده است. واگن مسافربری درجه یک : واگن مسافربری درجه(1) با ده کوپه به گنجایش 60 نفر مسافر منطبق با استانداردهای بین المللی راه آهن های اروپا (UIC) مجهز به امکانات رفاهی مانند تهویه مطبوع تخت خواب میزهای تا شو سیستم پیام رسانی نور پردازی و فضای کافی جهت تردد وبار مسافرین طراحی وسخته شده است

فهرست مطالب

آشنایی با مکان کارآموزی
مقدمه
فصل اول
تعریف عبارت سنسور
تکنیک های تولد سنسور
سنسورها در تکنولوژی لایه نازک
سنسورهای سیلیکانی
خواص سیلیکان واثرات آنهابرسنسورها
فصل دوم
سنسورها اکوستیکی ، سنسورها ی صوتی وکاربردهای
سنسورهای موج صوتی سطحی
فصل سوم
سنسورهای گازیSAW
کاربردهایی ازسنسورهای سرعت وشتاب
توضیحات مکمل
فصل چهارم
سنسورهای مکانیکی
شتاب سنج ها
سنسورهای FLOW
فصل پنجم
سنسورهای نوری
مقاومت های نوری
سنسورهای نیمه هادی نوری برای آشکارسازی الکترومغناطیس و امواج هسته ای
دیودهای نوری
ترانزیستورهای نوری
مثالی ازکاربرد سنسورهای نوری
سایر مواد نیمه هادی برای سنسورهای نوری

 واگن پارس سنسورها


دانلود فایل


گزارش کارآموزی برق,ابزار دقیق و سیستم کنترل در شرکت میسان


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستم کنترل در شرکت میسان

با پیشرفت الکترونیک و ایجاد حوزه های تخصص نیاز به مهندسین تکنسین ها و طراحان در عرصه مختلف صنعتی فنی و مهندسی شرکت ها و کارخانجات روز به روز بیشتر می شود ارضاء این نیاز مستلزم تربیت و آموزش نیروی انسانی در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی می باشد .
ولی متاسفانه چون بیشتر در دانشگاهها درسها جنبه تئوری و غیره کاربردی دارد وجود واحدی به نام کار آموزی نیاز اساسی می باشد .
رفتن دانشجو به یک مرکز صنعتی باعث اتصال و ارتباط تئوری و عملی می شود البته به شرط اینکه دانشجو به مرکز صنعتی خوبی معرفی شود در صنعت بهترین مکان کار آموز جایی است که در آن پروژه احداث می شود .
در کار آموزی همین اینکه دانشجو با قسمت های یک مرکز صنعتی اعم از خدمات تولیدی نگهداری مفهوم برخی کلماتی مثل کارفرما پیمانکار ناظر و غیره آشنا می شود خود تجربه گرانبهایی است این مدت که اینجانب در کارآموزی به سرمی بردم با قسمت ها و موضوعات بسیار مختلفی سر و کار داشته ام که بعضا از آنها با رشته ام (الکترونیک)اصلا ارتباطی نداشت ولی تجربه بسیار خوبی بود در کل به نظر من کار آموزی نقطه عطف علم و عمل است که باید هر دانشجویی آنرا بگذراند .
 
این گزارش از پنج فصل تشکیل شده است که به طور اجمالی در زیر آمده است. 
فصل اول : در این فصل در مورد اشنایی کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان توضیحاتی آمده است .
فصل دوم: در این فصل آشنایی کلی با سیستم برق کارگاه برخی ادوات و تجهیزات برقی نحوه کابل اندازی و شناسایی تابلو های برقی و باطری و شارژر می باشد .
فصل سوم : ابتدا آشنایی کلی با تجهیزات ابزار دقیق و اصطلاحات آن و اندازه گیری برخی کمیت ها مانند دما فشار و نیز طریقه کالبراسیون تجهیزات ابزار دقیق می باشد سپس شکل برخی ولو ها و ... آمده است 
فصل چهارم : در این فصل به طور کلی از سیستم کنترل حاکم بر کارگاه که همان dcs  می باشد بیان می شود و بعد در مورد PLC  تغذیه آن و کارتهای آن و ... بحث می شود .
فصل پنجم : در این فسصل که فصل آخر می باشد برخی نقشه ها و دیاگرام تعدادی تابلو های توزیع که تشکیل از مدار فرمان و فرمان و مدار قدرت و مدار کنترل بانک خازنی و... م نیز یک نمونه دیتا شیب کالیبراسیون تجهیزا ابزار دقیق آمده است

کار آموزی و شرکت میسان
دانلودگزارش کارآموزی برق، ابزار دقیق و سیستم کنترل در شرکت میسان


فهرست مطالب

فصل اول : آشنای کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان4

فصل دوم : سیستم ها برقی ، باطری و شارژر8

سیستم برقی11

شناسایی دستگاه تست خط ارت17

باطری و شارژر34

نمایش گرها37

قطع اضطراری هر دو شارژر42

مشخصات فنی تابلو توزیع47

فصل سوم : ابزار دقیق53

اصطلاحات ابزار دقیق56

جریان سنج مغناطیسی 66

اندازه گیری مقاومت73

کلیبراسیون89 

فصل چهارم: سیستم کنترل و PLC94

ساختار سیستم کنترل99

کنترل کننده PLC 106 

تنظیم آدرس کارت های ورودی و خروجی111

      ابزار دقیق  الکترونیک الکتروتکنیک الکتریکی  برق الکترونیک

دانلود فایل